Šta god da radite, na kojoj god poziciji da se nalazite i koliko god godina da imate, morate da budete svesni činjenice da su produktivnost i efikasnost ključni faktori vašeg poslovnog uspeha. Drugim rečima, bez ove dve stavke nema ni uspešnog radnog dana, a ni uspešnog zaposlenog, i zato svi mi moramo da razmislimo kako da dođemo do idealnog stepena produktivnosti i efikasnosti.
Jedan od najboljih načina da to i uradimo jeste da se posvetimo radnom prostoru u kom provodimo svoje radno vreme jer je uticaj okruženja u kom provodimo osam ili devet sati tokom dana od izuzetne važnosti za naš psihološki utisak posla i naš odnos prema njemu. Ako i vas interesuje kako vaš radni prostor utiče na vašu produktivnost i efikasnost, ali i kako da ga unapredite da biste bili još produktivniji, evo nekoliko ideja koje bi mogle da vam pomognu.
Loše osvetljeni i zagušljivi prostori
Ovo je verovatno najveći problem sa kojim se ljudi širom sveta susreću u svojim radnim prostorima. Nije važno koliko je vaša kancelarija ili improvizovani radni prostor velik – ukoliko je mračan i zagušljiv, vi se jednostavno nećete dobro osećati u njemu i nećete moći da ostvarite svoj puni potencijal. Loše osvetljenje zahteva dodatno naprezanje očiju prilikom čitanja ili rada na računaru, naročito tokom jesenjih i zimskih dana kada je dnevna svetlost vremenski ograničena. Sa druge strane, prostori koji su zagušljivi i u kojima nema nimalo svežeg vazduha vas iscrpljuju i dovode do glavobolje i drugih problema koji vas odvraćaju od vaših radnih zadataka. Srećom, ova dva problema u najvećem broju slučajeva mogu da se reše veoma lako, i to samo jednim potezom – otvorite prozor i držite ga otvorenim što duže! Ukoliko radite u kancelariji bez prozora, insistirajte na LED sijalicama koje imitiraju prirodno osvetljenje i ventilaciji koja će da unese svežinu u vaš radni prostor.
Blizina kancelarijskog materijala
Ako želite da obavite sve svoje poslove na vreme i da budete produktivni, morate da imate materijal koji će da vam pomogne u tome. Ovaj materijal nalazi se svuda u vašoj kancelariji, i zato je važno da on bude adekvatno organizovan i dostupan svakom zaposlenom u svakom trenutku. To nije lako postići, naročito u kancelarijama sa puno ljudi, i zato bi svako od nas trebalo da drži svoj neophodni kancelarijski materijal blizu sebe, savršeno organizovan i uredan, jer jedino tako nećemo gubiti vreme tražeći ga i razmišljajući gde smo šta ostavili.
Odnos sa kolegama
Ukoliko niste u prilici da imate sopstvenu kancelariju koju možete da uredite po svojoj želji, moraćete da se prilagodite željama drugih ljudi koji su oko vas. Kakav god odnos da imate sa svojim kolegama, ne možete da zanemarite činjenicu da su ovo ljudi sa kojima provodite veliki deo svog vremena, i zato je važno da se dobro slažete sa njima. Odnos sa kolegama će svakako uticati na vašu produktivnost i efikasnost na poslu, posebno ako svi radite zajedno i pomažete jedni drugima – kako u obavljaju posla, tako i u organizovanju kancelarijskog prostora.
Lični detalji koji vas opuštaju
Najzad, svaka kancelarija, ma kolika mala ili velika bila, krije potencijal da postane još lepša i prijatnija nego što je sada. Čak i nekoliko sitnih detalja koje ćete doneti od kuće može da vam pomogne da se osećate prijatnije i da budete efikasniji nego ranije. Bilo da se radi o fotografijama vaše porodice ili uspomenama sa putovanja, ovi sitni detalji će ulepšati vaš radni prostor i pozitivno uticati na vašu motivaciju, i zato oni predstavljaju dobro rešenje za sve ljude koji traže način da promene svoju kancelariju i unaprede svoju efikasnost u isti mah.
Uticaj radnog prostora na produktivnost i efikasnost je velik, i stoga ga ne smemo više zanemarivati. Promenite samo nekoliko sitnica i videćete da ćete se osećati bolje i prijatnije na poslu, ali i da ćete uspevati da uradite više posla nego pre!
