Tržište nekretnina u Srbiji je veoma dnamično i iako u ovom periodu, usled globalne pandemije virusa korona nailazi na izazove, potražnja za stanovima ne jenjava. Ukoliko planirate da se na ovo tržište uključite kao prodavac, potrebno je da uzmete u obzir sve faktore koji mogu uticati na cenu nekretnine i pokušate da utičete na njih tako da iz kupoprodajnog procesa izađete sa, za Vas, što boljim rezutatom. 

Uredni papiri: Pripremite dokumentaciju

Ukoliko Vaša nekretnina ispuni sve tehničke uslove, prvi sledeći korak potencijalnog kupca će biti interesovanje u vezi sa pravnim statusom nekretnine. Budući da nosi najmanji mogući rizik, stan ili kuća koja poseduje urednu dokumentaciju ima osnova da održi cenu. Ukoliko dokumentacija nije potpuna, u najboljem slučaju dolazi do sasvim osnovanog pada cene. Budući da više od 80% kupaca interesuju isključivo uknjižene nekretnine, delom i zbog toga što banke o tome vode računa pri odobravanju kredita, ne možete kao prodavac očekivati mnogo uspeha bez ovog uslova. Prema tome, možemo reći da je baza uspešne prodaje nekretnine, pa samim time i prva stavka na koju je potrebno uputiti prodavca nekretnine, pripremljena uredna dokumentacija.

Prepoznajte momenat spram perspektive lokacije

Nije tajna da lokacija u najvećoj meri utiče na cenu nekretnine, ali ovim faktorom ne možete previše manipulisati. Ono što možete učiniti na ovom planu je da pratite kretanje cena na tržištu i pretpostavite najbolji momenat da kupcima predstavite svoju nekretninu. Postavlja se pitanje na osnovu čega možete pretpostaviti taj momenat. S jedne strane, jasno je da su na tržištu najpopularniji veći gradovi, tako da prodaja stanova u Beogradu, Novom Sadu, Beogradu, a takođe i u Nišu budi veliko interesovanje. Pored toga što treba da budete svesni stanja na tržištu i spram toga se orijentišete pri određivanju realne cene svoje nekretnine, pa samim time i skrenete pažnju većeg broja interesenata, potrebno je da pratite plan izgradnje objekata u blizini stana ili kuće koju prodajete. Ukoliko je u blizini Vaše nekretnine planirana izgradnja tržnog centra, šetališta, prostora za rekreaciju i slično, uključite tu informaciju u prezentaciju i na taj način opravdajte cenu koju ste odredili. Budite, pri tome, svesni da takva situacija dovodi do boljih izgleda za još višu cenu u bliskoj budućnosti.

Čist stan – duga ljubav

Naizgled banalan ali zapravo izuzetno važan činilac je higijena. Prostor koji pokazujete kupcima treba da bude sveže okrečen i besprekorno čist. Ovo je faktor koji veoma doprinosi ukupnom utisku. Što se samog krečenja tiče, ono doprinosi i higijeni i estetici. Činjenica je da sveže okrečen stan može biti prodat za oko 1000 evra više u odnosu na onaj koji je zapušten u tom pogledu. Što se tiče ostalih koraka u ovom domenu, potrudite se da čisto podrazumeva blistavo čisto i nećete se pokajati zbog utrošenog vremena i enegrije.

Svetlost i svežina

Veoma je važno da potencijalni kupac uđe u osvetljen prostor. Svetlost u velikoj meri utiče na prvi utisak, prostor se odmah razotkriva kao dom i ukupna atmosfera je značajno prijatnija. S druge strane, veoma je važno da vazduh u stanu odnosno kući bude svež. Pre posete kupaca izvetrite i postavite osveživače vazduha za istinski prijatno iskustvo obilaska, koje može i te kako uticati na stav kupca prilikom razmatranja cene nekretnine.

Uređenje enterijera: Minimalizam i funkcionalnost

Prilikom namenskog uređivanja enterijera nekretnine za prodaju, pokušajte da odolite sopstvenim viđenjima lepog i zadržite se na neutralnom. Ukoliko se odlučite za određeni specifičan stil, dovodite opšti utisak kupca u rizik. Vrlo je moguće da potencijalni kupac prosto nema isti ukus kao Vi i onda zapravo Vaš rad na uređenju ovog prostora ima kontraefekat. Ostavite, prema tome, prostora za kupca da vizuelizuje sopstveni kutak prolazeći kroz stan koji nudite. S druge strane, funkcionalnost se veoma visoko ceni kada su nekretnine u pitanju, te je savet da se pri odabiru nameštaja fokusirate na njegovu široku namenu pre nego na negovanje određene vrste estetike. Konkretan predlog je ugradni orman, koji uvek nailazi na sjajne reakcije i značajno podiže cenu prostora, koji se pokazuje kao dobro iskorišćen i visokofunkcionalan.

Kupoprodaja nekretnine je veoma složen i zahtevan proces, kojem je važno ozbiljno pristupiti s obe strane. Ulaganja u nekretninu koju želite da ponudite je uvek smisleno i isplativo. Potrudite se da prepoznate potrebe i aktuelnosti na tržištu, prilagodite svoju ponudu i samouvereno istupite pred kupce. Srećno!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *